Thursday, October 1, 2009

*REAPPLY BARU*

Salam semua dan selamat pagi,
Pagi ni smpi ofis terus update blog dulu sbb blom ada yang smpi lagi. Lepas hntr suami ke kereta utk pergi kerja, aku terus bersiap utk kerja. Khadeja seperti biasa, seawal jam 6.15 dia dah bgn. Sementara Zulakha lately aku dah jalan kerja pun dia masih blom bangun.
Waktu nak ke kamar mandi Khadeja aku bagi minum susu supaya dia tak menangis tgk aku takder.

Hari ni aku nak menguruskan urusan application utk kemasukan postgraduate bulan Januari di UMS. Semalam dah isi application form, so hari ni menfotostat semua dokumen transkrip,skrol dan sijil. Satu jer yang tak dapat nak buat hari ni, Reference Form sbb aku kena pergi jumpa lecturer yang mengajar di UKM dulu untuk membuat penilaian terhadap pencapaian akademik waktu undergraduate dulu.
Aku ambil 2 form satu utk research dan satu lagi utk coursework. Actually aku dah smbung master di UPM bulan Julai lepas. Tapi terpaksa forfeited sbb husband pindah ke UMS, nak transfer kdt tak boleh sbb UMS takder offer subject yang aku amik by coursework, yang ada cuma research. Maka kalo aku nak amik major yg sama mcm UPM dulu aku kena buat research. Utk coursework hanya ada 2 course yang aku kurang berminat. Macam mana yer..difikirkan buat coursework lebih mudah utk aku sbb just attend kelas,assignment n ambil exam. Utk research plak buat bukulah but still kena attend kelas sikit. Waktu buat thesis dulu dah rasa mcm tiring. Itu sikit jer tu, biasa2 jer n lecturer pun tak strict sgt. Aku bukan apa, dgn 2 anak kecil masuk 3, boleh ker aku buat yer? Utk coursework Insyaallah tiada masalah.

Takpelah, aku apply jer dua2, ambil yang termampu. Mudah-mudahan dipermudahkan Allah. Utk reference form aku mintak hubby tolong pas pada lecturer UKM aku dulu sbb dia turun KL next week ada meeting. My purpose utk upgrade education level, be an academician mana tau boleh smbung oversea plak under scholar. HUHU..takper..takper tak salah simpan cita-cita. Niat baik kerana Allah.

Berhenti di sini dulu..Assalamualaikum. WBT

1 comment:

  1. isk, bgsnya cita² k sanah ni,
    teruskan usaha k sanah,
    jgn jd kita yg mmg sdh mls nk blaja nih!

    ReplyDelete